Načítání...

• 21 km
  • 1350 m
  • Ano

Túra okolo největšího slovenského plesa – Velkého Hincova plesa na jeden z nejlepších vyhlídkových vrcholů Vysokých Tater – Koprovský štít (2 367 m), odkud se můžete rozhlédnout po desítkách okolních vrcholů.

Číst dál

Výstup na Koprovský štít

Ať už přijedete vlakem nebo autem, vydejte se k Štrbskému plesu, na jehož jižní straně je rozcestí, odkud zahájíte túru. Pusťte se po červené značce, která zprvu obchází pleso zprava, po chvíli odbočí vpravo a po 200 metrech vás dovede na asfaltovou silnici k rozcestí Pred Heliosom. Stále sledujíc červenou značku půjdete chvilku podél asfaltové silnice a na křižovatce za mostem, na rozcestí odbočka Pri Heliose, odbočíte na lesní pěšinu, pozvolna stoupající lesem až před rozcestí Trigan ve výšce 1 499 metrů, odkud je cesta jen mírně zvlněná a otevírají se z ní první výhledy na protější Zlomiskovou dolinu a vrchol Ostrva. Asi kilometr od tohoto rozcestí narazíte na pramen a kousek za ním následuje krátký sestup k lávce přes Hinčov potok na dně Mengusovské doliny. Asi 300 metrů od lávky je rozcestí Nad Popradským plesom (1 500m), odkud můžete pokračovat několik desítek metrů po červené značce a prohlédnout si Popradské pleso.

K Velkému Hincovu plesu

Z rozcestí Nad Popradským plesom pokračujte po modré značce, která mírně stoupá lesem a později kosodřevinou v Mengusovské dolině. Asi po kilometru narazíte na neupravený pramen. Po dalších asi sto metrech překročíte potok po lávce, u které si můžete odpočinout na lavičkách. Kousek od lávky minete rozcestí Nad Žabím potokom (1 580m) a pokračujte po modré mírným stoupáním kosodřevinou necelého půl kilometru, kde po kamenech překročíte další potok. Nedaleko odtud začne cesta poprvé prudce stoupat a konečně začnou rychle přibývat výškové metry. Stoupání je jen několikrát proloženo kratšími mírnými úseky, z nichž poslední vede přes kamenné pole. Zbývá poslední prudší úsek a octnete se na rozlehlé rovině v závěru Mengusovské doliny, po jejíž levé straně vás cesta dovede k Velkému Hincovu plesu (1 946 m), které je 740 metrů dlouhé a až 53,7 metrů hluboké.

Od rozcestníku u plesa vás čeká ještě několik minut nenáročné chůze po téměř rovné cestě, ze které se po levé straně ukáže i Malé Hincovo pleso, a následuje 200 výškových metrů strmého stoupání do Vyšného Koprovského sedla (2 180 m). Odtud je to na vrchol Koprovského štítu ještě asi 40 minut chůze po červené značce a překonává se převýšení téměř 200 metrů.

Výhled z Koprovského štítu

Výstup ze sedla na vrchol je nejnáročnější částí celé túry, místy vede po skalnatých úsecích a kamenných polích, kde je za špatné viditelnosti lehké ztratit správnou cestu. Při výstupu si budete muset občas pomáhat rukama a zvláště v závěrečné části a na nevelkém vrcholu dávat pozor na pád. Koprovský štít je vynikajícím rozhledovým místem odkud uvidíte přímo pod sebou Velké Hincovo pleso, Temnosmrečianská plesa v sousední Temnosmrečianské dolině, z vrcholů pak můžete obdivovat například Rysy, Vysokou, Mengusovské štíty, Kriváň a desítky dalších vrcholů Vysokých Tater. Dále na východě se rozkládají Západní Tatry a v dálce na jihu můžete za dobrého počasí zahlédnout i část Nízkých Tater.

Užitečné info

Jeďte vlakem do Štrby, odtud ozubnicovou železnicí až na Štrbské Pleso. Pokud pojedete autem, zaparkujte na některém z placených parkovišť ve Štrbském Plese.

Vyhledat spojení

Štrbské Pleso cervena rázcestie Pred Heliosom (0:10) cervena odbočka Pri Heliose (0:15) cervena Trigan (0:45) cervena rázcestie Nad Popradským plesom (1:30) modra rázcestie Nad Žabím potokom (2:00) modra Velké Hincovo pleso (3:10) modra Vyšné Koprovské sedlo (3:50) cervena Koprovský štít (4:30) –> a zpět (8:00)

Štrbské Pleso, pramen mezi rozcestím Trigan a Nad Popradským plesom, chata pri Popradskom plese, pramen před rozcestím Nad Žabím potokom

• Od Triganu na rozcestí Nad Popradským plesem se dostanete i po zeleně značené cestě, která ale vede údolím, je ale téměř bez výhledů a používá se hlavně v zimě, kdy červeně značenou cestu ohrožují laviny.
  • Z Vyšného Kôprového sedla je možné po modré značce sestoupit Hlinskou a později Kôprovou dolinou až na Tri studničky, popřípadě odbočit na rozcestí Nad bytom (1220m) na červeně značenou cestu a sestoupit až do Podbanského (930 m). Délka cesty je 17,5km a trvá cca 5 hodin.