Načítání...

• 5 km
  • 200 m
  • Ano

Kratší a jednodušší okruh přes Jánošíkove diery, který zvládnou i děti a méně zdatní turisté. Výstup vede Novými dierami s několika žebříky a sestupovat budete nenáročnými Dolnými dierami.

Číst dál

Z rozcestí Biely Potok (575 m), hned u hotelu Diery se vydejte po modré značce. Už po pár minutách se okolo začnou objevovat první skaliska a hned ze začátku vás čeká krásná, úzká soutěska, která je vstupní branou do Jánošíkovych dier. Tato spodní část Dier se jmenuje Dolné diery a hned na jejich začátku narazíte na rozcestí Ostrvné (640 m).

Nové diery

Na rozcestí odbočte vlevo na žlutě značenou cestu do části Nové diery. Nové diery byly zpřístupněné jako poslední a čeká tu na vás několik opravdu úzkých míst, železné lávky a pár vodopádů, které překonáte po žebřících. Tato část Jánošíkovych dier není dlouhá, a tak ze soutěsky brzy vyjdete a začnete stoupat lesem na vyhlídku do údolí a protější skály.

Za vyhlídkou následuje pohodová lesní pěšina, která vás dovede na rozcestí Podžiar (715 m), kde si můžete odpočnout na trávě na sluníčku a v sezoně koupit nějaké to občerstvení v malé drevenici.

Sestup Dolnými dierami

Sestupovat budete po modré značce Dolnými dierami, podél potoka, který tu tvoří četné kaskády a několik menších vodopádů. Sestup není nijak náročný a je potřeba jen dávat pozor na uklouznutí. Všechny náročnější pasáže jsou přemostěny lávkami a tu a tam narazíte i na krátké železné schody. Cesta vás dovede zpět na rozcestí Ostrvné (640 m), odkud už cestu zpět k hotelu Diery znáte.

Video

Užitečné info

Ze Žiliny autobusem přes centrum Terchové k hotelu Diery („Terchová,,B.Potok h.Diery“). Více než polovina autobusů ale k hotelu Diery nezajíždí a je potřeba v centru Terchové (zastávka „Terchová,,centrum“) přestoupit nebo odtud zbývající dva kilometry dojít pěšky.

Vyhledat spojení

Autem ze Žiliny po silnici č. 583 do Terchové a dále směr Zázrivá do části Biely Potok. Zaparkovat je možné na placeném parkovišti u hotelu Diery po pravé straně cesty.

Biely Potok Ostrvné (0:25) Podžiar (1:10) Ostrvné (1:30) Biely Potok (1:50)

občerstvení na rozcestí Podžiar

• Pokud vám Nové diery nedělaly potíže a máte dostatek času a sil, můžete z rozcestí Podžiar pokračovat do náročnějších a hezčích Horných dier, kde je vodopádů a žebříků mnohem víc. Viz. Jánošíkove diery - velký okruh
  • Z rozcestí Podžiar můžete pokračovat po žluté značce krátký výstupem do sedla Vrchpodžiar (0:10) a odtud sestoupit do Štefanové ve Vrátné dolině (0:35). Odtud jezdí pravidelné autobusy do Terchové a dál do Žiliny.