Načítání...

• 9.5 km
  • 450 m
  • Ano

V roklině Suchá Belá najdete největší množství lávek, stupaček, můstků, žebříků, řetězů a bůh ví čeho všeho ještě. V paměti vám nejvíce utkví výstup podél kaskád Misových vodopádov, na jehož žebřících se nejednomu zatají dech.

Číst dál

Suchá Belá – nejnavštěvovanější roklina Slovenského ráje

Pro velké množství žebříků, lávek, stupaček a dalších technických pomůcek je výstup roklinou Suchá Belá velmi atraktivní a také vyhledávaný. Roklina je velmi dobře přístupná od parkoviště a zastávky autobusu v Podlesku, takže je v letní sezoně doslova zacpána turisty. Pod žebříky a náročnými místy se mohou tvořit fronty, ve kterých si budete muset počkat i několik desítek minut. Pokud si chcete užít trochu více z atmosféry Suché Belé, vydejte se na túru hned se svítáním. Ještě lepší je zajet sem mimo sezonu, třeba na jaře, kdy je více vody a vodopády a kaskády tak opravdu vyniknou, a dost možná tu budete úplně sami.

Výstup roklinou Suchá Belá

Túra začíná na rozcestí Podlesok (545 m) naproti recepci stejnojmenného autokempinku. Zelená značka vás nasměruje přes krátkou louku k lesu, kde se ukrývá ústí rokliny Suchá Belá. Po dřevěných schůdcích sestoupíte do koryta potoka, kterým vede téměř celý výstup. Zpočátku je cesta nenáročná a jen tu a tam narazíte na kratší lávku.

Misové vodopády

Na první žebříky narazíte pod Misovými vodopády. Když vylezete po prvních z nich, zjistíte, že ještě není konec a že vás stupačky zanesly do rokliny s dalšími kaskádami Misových vodopádů a čeká vás ještě výstup po dalších dvou žebřících, propojených lávkou. Celý vodopád tvoří dva hlavní stupně s několika menšími kaskádami a celkově je téměř 30 metrů vysoký. Tady jsou asi ta nejnáročnější místa, které musíte v Suché Belé překonat.

Okienkový vodopád

Cesta pokračuje po dalších lávkách a stupačkách a za nedlouho se budete muset protáhnout hóóódně úzkou průrvou ve skále, která vás dovede přímo pod Okienkový vodopád. Ten se skládá ze dvou hlavních stupňů a dohromady je asi 15 metrů vysoký. Podél Okienkového vodopádu vystoupáte po poměrně dlouhém žebříku, a nakonec prolezete malým skalním oknem, podle kterého dostal vodopád své jméno.

Korytový vodopád a konec rokliny Suchá Belá

Další lávky vás zavedou pod Korytový vodopád, který obejdete po stupačkách na skále vpravo a podél vrchního stupně vodopádu vystoupíte po krátkém žebříku. Nedaleko za vodopádem se začne dolina otevírat, až za sebou nakonec necháte skalní stěny a bukovým lesem vystoupíte ke studánce a o kousek dál se napojíte na asfaltovou lesní cestu. Pustíte se po ní vlevo a po několika krocích si můžete odpočinout na lavičkách pod přístřeškem na rozcestí Suchá Belá, záver (959 m).

Sestup do Podleska

Z rozcestí vykročte po žluté značce po široké lesní svážnici na rozcestí pod Vtáčím hrbom (915 m) a pokračujte rovně po červené značce. Cesta pozvolna klesá lesem a asi po dvou kilometrech vás dovede k další studánce. Následuje rovinka a v další zatáčce odbočuje značka na pěšinu vpravo a sestupuje na křižovatku svážnic na rozcestí nad Podleskom (705 m). Ze svážnice znovu odbočíte vpravo na pěšinu klesající přímo dolů, a ještě ji několikrát přetnete, než vyjdete z lesa kousek nad Podleskom. Zbývá už jen překročit mostek přes potok a jste zpět na rozcestí Podlesok (545 m).

Video

Užitečné info

Autem: Po dálnici D1 projeďte okolo Popradu a sjeďte na výjezdu 341 a pokračujte na Spišský Štvrtok a Hrabušice. Projeďte Hrabušicemi a asi po kilometru odbočte vlevo na placené parkoviště Podlesok. Vlakem a autobusem: Jeďte vlakem do Popradu a odtud osobákem do Vydrníku. Odtud jezdí autobusy do Hrabušic a v letní sezóně zajíždí až do Podleska.

Vyhledat spojení

Podlesok Suchá Belá, záver (2:10) pod Vtáčím hrbom (2:40) nad Podleskom (3:25) Podlesok (3:50)

Podlesok, studánka před rozcestím Suchá Belá, záver, studánka před rozcestím nad Podleskom

Pokud si chcete túru protáhnout, zajděte se podívat na Kláštorisko. Z rozlehlých luk je nádherný výhled na Vysoké Tatry, je tu turistická chata a pozvolna obnovované ruiny kartuziánského kláštera. Z rozcestí Pod Vtáčím hrbom odbočte na červenou značku vpravo na Kláštorisko, chata (0:30). Sestoupit můžete třeba po zelené značce nad rozcestí Hrdlo Hornádu (1:30) a poblíž kempu Turistický raj se napojit na modrou značku do zpět do Podleska (2:00).