Načítání...

• 11.5 km
  • 500 m
  • Ano

Nejvyšší vodopád rokliny Piecky je 13 metrů vysoký Velký vodopád a jak už to ve Slovenském ráji bývá, vede podél něj dlouhý žebřík. Piecky najdete mezi roklinami Suchá Belá a Velký Sokol. Pojďme se podívat, jak to tu vypadá...

Číst dál

Hrabušice, Píla

Na parkovišti v obci Píla zaplatíte vstupné do NP Slovenský ráj a pokud nemáte, můžete si tu zařídit také pojištění pro zásah Horské služby.

Z parkoviště se vydejte po asfaltové, zeleně značené cestě k rozcestí Píla, Piecky (545 m). Tady odbočuje vlevo žlutá značka, která vás během několika minut dovede do řečiště potoka Pílanka. Řečištěm, nebo po břehu těsně vedle, půjdete téměř celý výstup. V této spodní části rokliny nenajdete téměř žádné lávky, ani žebříky. V létě a na podzim bývá koryto většinou bez vody. Na jaře nebo po vydatných deštích oceníte dobrou nepromokavou obuv, protože budete neustále po kamenech nebo kusech dřev přeskakovat z jedné strany potoka na druhou.

Tato spodní část rokliny se nazývá také Biela dolina a někdy se jí říká také Stredné Piecky. Tak se jmenuje horní část rokliny, do které ústí Predné Piecky a Zadné Piecky.

Roklina Piecky – Velký vodopád

Asi po 45 minutách přijdete na křižovatku, kde do hlavní rokliny ústí Zadné Piecky. Držte se vlevo a po několika krocích se před vámi z ničeho nic vynoří Velký vodopád s žebříkem po pravé straně. Pohled na strmou skalní stěnu s přepadávajícím potokem a vysokým žebříkem vás jistě ohromí a přinutí udělat pár fotek. Jakmile překonáte žebřík, stanete před úzkou soutěskou s dřevěnými lávkami, bez kterých by průchod těmito místy nebyl možný. Pokud jsou mokré, jsou lávky kluzké, a tak je na mnoha místech skála osazena řetězy pro přidržení.

Roklina Piecky – Terasový vodopád

Lávky zaklesnuté do skalních stěn vás dovedou pod Terasový vodopád. Ten je osm metrů vysoký a voda z něho ani tak nepadá, jako spíše stéká po šikmé skalní stěně. Také tento vodopád překonáte po šikmo ukotveném žebříku a rovnou z něj vystoupíte na kovové stupačky v úzké soutěsce. Následují další lávky, až nakonec necháte poslední soutěsku za sebou, údolí se rozšíří a vystoupíte zbývající výškové metry na rozcestí Piecky, vrch (940 m).

Sestup zpět na Pílu

Odtud po zelené značce zprvu prudce vystoupáte několik desítek výškových metrů a pohodlně dojdete zbývající kousek na rozcestí Glac, Malá polana (985 m). Odbočíte vpravo a chvilku budete sledovat modrou značku po okraji louky na rozcestí Malá polana, rázcestie (990 m). Znovu odbočíte vpravo a tentokrát po červené značce půjdete nejprve mírně zvlněným terénem nad roklinami Piecky a Velký Sokol, a nakonec začnete klesat na křižovatku pěšin Palc, rázcestie (868 m). Znovu odbočte vpravo a po žluté značce sestupte do obce na rozcestí Píla, Piecky (545 m). Na parkoviště už cestu znáte.

Video

Užitečné info

Autem: Po dálnici D1 projeďte okolo Popradu a sjeďte na výjezdu 341 a pokračujte na Spišský Štvrtok a Hrabušice. Projeďte Hrabušicemi a asi po pěti kilometrech odbočte vlevo na placené parkoviště na okraji obce Píla. Vlakem a autobusem: Jeďte vlakem do Popradu a odtud osobákem do Vydrníku. Odtud jezdí autobusy do Hrabušic a v letní sezóně zajíždí až na Pílu. Mimo sezónu budete muset z Hrabušic šlapat po svých.

Vyhledat spojení na Pílu | Vyhledat spojení do Hrabušic

Píla, Piecky Piecky, vrch (2:00) Glac, Malá polana (2:15) Malá polana, rázcestie (2:25) Palc, rázcestie (3:40) Píla, Piecky (4:05)

Píla, voda z potoka

• Bez auta mimo sezónu musíte na Pílu dojít z Hrabušic pěšky, naštěstí nemusíte jít celou cestu po silnici. Z Hrabušic dojdete po červené značce na Podlesok (0:25) a odtud po zelené značce část cesty podél potoka, zbytek po silnici na Pílu (1:35).
  • Pokud se nemusíte vracet zpět na Pílu, můžete sestoupit do Podleska a odtud pokračovat do Hrabušic. Z rozcestí Piecky, vrch pokračujte po žluté značce vlevo a za chvilku dojdete na rozcestí Suchá Belá, záver (0:15). Pokračujte stále po žluté na rozcestí pod Vtáčím hrbom (0:40) a po červené značce sestupte do Podleska (1:40). Odtud červená značka pokračuje do Hrabušic (2:05)