Načítání...

• 11.5 km
  • 550 m
  • Ano

Kláštorská roklina je plná vodopádů, podél kterých vystoupáte po žebřících na louky Kláštoriska v srdci Slovenského ráje. Abyste se ke Kláštorské roklině dostali, musíte nejprve po železných stupačkách, upevněných na skále několik metrů nad řekou, překonat Prielom Hornádu.

Číst dál

Prielom Hornádu a stupačky nad řekou

Z rozcestí Podlesok (545 m), které je hned naproti recepci autokempinku Podlesok, vykročte po modré značce přes mostek a dál po silnici okolo ranče Podlesok a kempu Turistický raj, za kterým dojdete na skálu nad začátkem rokliny Prielom Hornádu. Do Hornádu se tu vlévá potok Velká Biela voda. Po pěšině sestoupíte dolů a po mostě překročíte řeku na rozcestí Hrdlo Hornádu (530 m).

Stále sledujíc modrou značku se vydejte po kovové lávce podél řeky. Za ní povede úzká pěšina lesem, okolo zchátralé chaty, až na stupačky pod Zelenou horou. Stupačky jsou kovové rošty upevněné do skály několik metrů nad hladinou Hornádu.

Skála je na několika místech mírně vypouklá ven, takže se k ní budete muset trochu přitisknout. Průchod usnadňuje řetěz pro přidržení, ale pokud nemáte rádi výšky, stejně se tu dost zapotíte.

Jako další vás čekají stupačky pri Mníchovej diere. Ty vedou také poměrně vysoko nad řekou, ale skála je tu trochu nakloněná, tak je průchod jednodušší. Pohodová lesní pěšina vás odtud dovede až k Retazovému mostu, kde překročíte řeku a brzy vystoupáte k stupačkám nad Večným dažďom.

Pár dalších stupaček překonáte ještě před rozcestím Kláštorská roklina, ústie (520 m). Přímo od rozcestí můžete překročit řeku po lanovém mostu zavěšeném vysoko nad vodní hladinou. Vaše cesta tudy sice nevede, ale kdo by odolal vzdušné procházce po železných roštech s hezkým výhled do údolí řeky.

Kláštorská roklina

Kláštorská roklinou vede zelená značka, je asi jen jeden a půl kilometru dlouhá a výstup by vám neměl trvat déle než jednu hodinu. Výstup vede z velké části korytem potoka, ve kterém ale obvykle není moc vody, a i na jaře se dá lehce projít přeskakováním po kamenech a popadaných kmenech. Vzhledem na to, jak je Kláštorská roklina krátká, narazíte až na překvapivé množství vodopádů. Hned ze začátku je to Strakovov vodopád, podél něhož vystoupáte po žebříku po levé straně. Následuje Dúhový vodopád, s dvěma žebříky po pravé straně a kaskády Gustáva Nedobrého. Úzký průchod mezi skálami vás dovede pod Malý vodopád, podél kterého vystoupíte po žebříku po pravé straně, projdete okolo Machového vodopádu, a nakonec okolo maličkého, slabého vodopádu Kartuziánov s malými dřevěnými korýtky.

Kláštorisko

Posledním vodopádem končí výstup Kláštorskou roklinou a po dalších několika krocích se napojíte na lesní svážnici, která vás během pár minut dovede na široké louky Kláštoriska s turistickou chatou, nádherným výhledem na Vysoké Tatry a ruinami kartuziánského kláštera. Ten se pozvolna obnovuje a můžete si ho prohlédnout. Hned vedle chaty stojí rozcestník Kláštorisko, chata (770 m).

Variant pro sestup se nabízí víc, ale asi nejlepší je zelená značka, vedoucí zprvu po svážnici na rozcestí pod Kláštoriskom (765 m), kde odbočí vpravo a dál klesá lesní pěšinou až nad kemp Turistický raj, kde odbočíte na modrou značku a vrátíte se zpět do Podlesku.

Video

Užitečné info

Autem: Po dálnici D1 projeďte okolo Popradu a sjeďte na výjezdu 341 a pokračujte na Spišský Štvrtok a Hrabušice. Projeďte Hrabušicemi a asi po kilometru odbočte vlevo na placené parkoviště Podlesok. Vlakem a autobusem: Jeďte vlakem do Popradu a odtud osobákem do Vydrníku. Odtud jezdí autobusy do Hrabušic a v letní sezóně zajíždí až do Podleska.

Vyhledat spojení

Podlesok Hrdlo Hornádu (0:30) Kláštorská roklina, ústie (1:30) Kláštorisko, chata (2:30) pod Kláštoriskom (2:45) hrdlo Hornádu (3:15) Podlesok (3:45)