Načítání...

• 10 km
  • 700 m
  • Ano

Chata pod Suchým, ukrytá v malebném prostředí pod vrcholkem Suchý v Malé Fatře, představuje idylické útočiště pro všechny, kdo vyhledávají klid, pohodu a spojení s přírodou.

Číst dál

Výstup na chatu pod Suchým

Pokud přijedete autem, můžete zaparkovat na některém z parkovišť za obcí Nezbudská Lúčka. Pokračujte po cestě podél Váhu, dokud se nenapojíte na červenou značku, která vás dovede k ústí Starohradské doliny.

Cestujete-li vlakem, bedete mít túru o pár kilometrů delší. Z vlakové zastávky Šútovo se vydejte vlevo po žluté značce. Po několika minutách dojdete k lávce přes Váh, u které stojí turistický rozcestník Nezbudská Lúčka (360 m). Pokračujte po červené značce, která vás podchodem pod tratí vyvede z vesnice, a zprvu přes louky, později podél Váhu dovede k ústí doliny.

Pokračujte dolinou po mírně stoupající cestě na rozcestí Podhradské (420 m), kde odbočíte vpravo a vystoupáte ke zřícenině Starý hrad, ze které je pěkný výhled na Domašínský meandr.

Od zříceniny cesta prudce stoupá a občas se z ní naskytne výhled na řeku hluboko pod vámi. Stoupání skončí až na nevýrazném, zalesněném vrcholu Plešel (981 m), odkud vede lehce zvlněná svážnice k chatě pod Suchým.

Info o chatě na: www.chatapodsuchym.eu

Kam dál

• Na vrchol Suchý po červené značce (1:30)
  • Na vrchol Suchý po červené značce (1:30) a sestup po zelené značce přes chatu pod Klačianskou Magurou (2:30) do Turčianských Klačan (4:00)

Užitečné info

Autem ze Žiliny do Nezbudské Lúčky a dál na některé z parkovišť za obcí u řeky Váh.

Zobrazit na mapě

Vlakem jeďte do Žiliny, dál osobním vlakem do stanice Nezbudská Lúčka - Strečno.

Vyhledat spojení

Nezbudská Lúčka (Starohradská dolina) cervena chata pod Suchým (2:30) -> a zpět (4:00)