Načítání...

• 9.5 km
  • 750 m
  • Ano

Chata pod Klačianskou Magurou je malebné útočiště nacházející se v náručí Malé Fatry. Je obklopena bujnými lesy a loukami, které v průběhu roku mění svou barvu od jarní zeleně po podzimní zlato.

Číst dál

Díky své poloze mimo nejvyhledávanějších malofatranských tras je Chata pod Klačianskou Magurou navštěvována zejména místními z nedalekého Martina, Vrútok a okolních obcí, kteří si sem často odpoledne nebo o víkendu jen tak zaskočí.

Z laviček před chatou je krásný výhled na Lúčanskou Malou Fatru, Velkou Fatru a Turčianskou kotlinu. Na tu je nejhezčí pohled v noci, když se pod vámi rozsvítí všechna města a vesnice.

Výstup na chatu pod Klačianskou magurou

Na chatu pod Klačianskou magurou se nejsnáze dostanete po zelené značce z obce Turčianské Klačany a výstup netrvá déle než dvě hodiny. Turčianské Klačany jsou dostupné autobusem MHD č. 25 z vlakové stanice Vrútky.

Pokud jste přijeli autem a zaparkujete u hřiště, pokračujte dál po neznačené cestě, která se za okamžik stáčí vpravo a dovede vás na okraj obce, kde se u mostu přes potok napojíte na zelenou značku.

Pokud přijedete autobusem, sledujte zelenou značku přímo od zastávky a k mostku dojdete za necelých deset, patnáct minut.

Kousek za mostem odbočíte vlevo a po betonové lávce znovu překročíte potok. Nad vesnicí přejdete napříč rozlehlou loukou k lesu, kde začíná již trochu prudší stoupání Repišťskou dolinou.

Po 300 metrech překročíte svážnici a hned za ní i potok, který teče přímo přes cestu, a začnete stoupat ještě prudčeji až do 700 výškových metrů, kde naleznete přístřešek a pramen. Přístřešek je vhodné místo ke krátkému odpočinku ‒ dál vás čeká prudké stoupání až k chatě pod Klačianskou Magurou.

Nad přístřeškem překročíte další svážnici a vystoupáte pod bývalou sjezdovku. Značená cesta zpočátku vede lesem po její levé straně, ale můžete jít i přímo po ní a na značenou cestu se znovu napojit v horní části sjezdovky. Následuje několik serpentin v bukovém lese a krátká mírná svážnice, která vás dovede rovnou pod chatu.

Info o chatě na: www.klacianskamagura.sk

Kam dál

• Na vrchol Suchý po zelené značce (1:30)
  • Na vrchol Suchý po zelené značce (1:30) a dál po hřebeni po červené na Malý Kriváň (3:00) – viz. túra výstup na Malý Kriváň
  • Na vrchol Suchý po zelené značce (1:30) a sestup po červené na chatu pod Suchým (2:30) a do Strečna (4:30)

Užitečné info

Vlakem

Jeďte do Vrútek, před nádražní budovou se dejte vpravo a hned odbočte vlevo na ulici K. Kalacsaya, na zastávku městské hromadné dopravy. Odtud autobusem č. 25 do Turčianských Klačan.

Vyhledat spojení do Vrútek | MHD 25

Autem

Ze Žiliny po silnici E50 do Vrútek, hned na začátku odbočit vlevo a přes Lipovec pokračovat do Turčianských Klačan. Parkuje se u fotbalového hřiště.

Zobrazit na mapě

Turčianské Kľačany zelena chata pod Kľačianskou Magurou (2:30) -> a zpět (4:00)